– Ryddig, profesjonelt og enkelt

Da Kjartan Blindheim solgte hytten sin til en nabo, valgte han å la Aktiv Oppgjør håndtere oppgjøret.

– Jeg hadde benyttet Proaktiv i forbindelse med et annet salg tidligere og fikk anbefalt Aktiv Oppgjør gjennom dem. Jeg visste at jeg ville trenge hjelp til å håndtere papirarbeidet i etterkant av hyttesalget, så jeg ble svært positivt overrasket da jeg kom over en så profesjonell og trygg aktør, forklarer han.

Viktigheten av en tredjepart

Da naboen ønsket å kjøpe hytten, ble Kjartan lettet. Ikke bare hadde salget gått raskt, men han slapp også unna visningsrunder og utgifter til megler. Sammen med kjøper ble de enige om en pris og dato for overtakelse. Nå gjensto bare selve oppgjøret.

– Jeg stolte selvsagt på naboen min og hadde ingen grunn til å tro at denne prosessen ikke ville gå riktig for seg, men når det er mye penger og store verdier involvert, er det nok lurt å la en tredjepart håndtere den biten likevel.

Aktiv Oppgjør laget kontrakt, hentet inn nødvendig informasjon og gjennomgikk dokumentene. På den måten kunne de enkelt sørge for at den formelle transaksjonen av eierskapet ble overført korrekt, at alle heftelser blir slettet og at pengene ble betalt inn til riktig konto.

– Selve prosessen var veldig ryddig og grei. Jeg fikk oppdateringer underveis og de kontakt meg for informasjon når de trengte det. Samtidig satt jeg stor pris på at det aldri ble masete. Det var enkelt for meg å lene meg tilbake og ha tillit til at de hadde kontroll.

DSC06415.jpg

Gruet seg til papirarbeidet

Aktiv Oppgjør benytter intelligent, moderne teknologi som gjør oppgjøret effektivt, oversiktlig og trygt for alle parter.

– Det eneste jeg trengte å gjøre var å oppgi detaljer rundt salget og dato for overtakelse, så overtok de resten av arbeidet. Jeg hadde gruet meg litt til alt papirarbeidet og trodde det ville bli komplisert og tidkrevende, men Aktiv Oppgjør håndterte alt fra A til Å.

Aktiv Oppgjør på sin side roser Kjartan for et fint samarbeid og god kommunikasjon underveis i prosessen.

– Kjartan var ikke redd for å stille spørsmål og jeg opplevde at han hadde tiltro til meg og jobben vi gjorde. Det bidro til en god flyt i oppdraget uten store utfordringer eller problemer. Det er svært viktig at kundene våre sitter igjen med et positivt og godt inntrykk av oss – fornøyde kunder er våre beste ambassadører for videre anbefalinger, forteller Linn Cathrine Karlsen, oppgjørsmedarbeider i Aktiv Oppgjør.

Kjartan understreker at god kundebehandling underveis og vissheten om at både den økonomiske og juridiske delen av salget ble ivaretatt, var avgjørende for at valget endte på Aktiv Oppgjør.

– Jeg er ikke i tvil om at jeg vil anbefale Aktiv Oppgjør videre. De er enkle å forholde seg til og gjør en svært profesjonell og ryddig jobb fra start til slutt. Dessuten er de veldig flinke til å oppdatere og forklare prosessen underveis når det er behov for det. Dette ble en svært god og rimelig løsning for meg.